• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån med bra betyg men låg inkomst

E

Elvi

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Tar tacksamt emot råd av er experter.

jag behöver samla lån på 150 000

Jag har betyg 2,5 % på min UC
200 000 inkomst pga föräldraledighet
660 000 blanco och krediter
3 förfrågningar


nuvarande månadsinkomst är 26000 brutto

tror ni det finns någon chans? Hos remember har jag fått erbjudande för ca 2 månader sedan på 380 000 men fick sedan avslag vid manuell kontroll då de ville ha tre lönespecar och då var jag föräldraledig och kunde bara visa min föräldrapenning som inkomst. (Hade dock angett min normala lön vid låneansökan..)

ska jag våga att söka igen ? Finns det någon chans?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Jag tror att det finns en god chans. Absolut.
När går dina tre förfrågningar ut? Vore bra om du kom ner på 2!
 
E

Elvi

Gäst
Poäng: 0
Jag tror att det finns en god chans. Absolut.
När går dina tre förfrågningar ut? Vore bra om du kom ner på 2!

dom går inte ut förrän i augusti och jag går inte runt länge till nu så jag kan inte vänta så länge. 26000 i månaden är dock ingen hög lön så därför tror jag det blir avslag. Jag har ju ändå rätt bra betyg men du tror alltså om jag väntar ut förfrågningarna så blir det stor skillnad? Den senaste är ju för två månader sedan så om jag ska söka igen så väntar jag till 15 februari när kreditengagemanget har uppdaterats och det har gått Ännu längre tid från min senaste förfrågan.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Ska du inte söka på bara 150 då istället? Lite större chans gissar jag på..
 
E

Eric20bazt

Gäst
Poäng: 0
Hej
Jag läste denna tråd och har en årsinkomst som ligger sedan 2018 på ca 85k men inga ff lr kredit får bra lön från och med denna månad och sedan dess blir det högre och högre lån men skulle gärna vela ha va 400-500 finns de möjlighet hos ngn bank?
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Kan någon snälla svara omgående
Behöver ta lånet kan ja köra via lendo och sen advisa samtidigt
Kan kan du men säg att du får erbjudande av ett bolag som finns på båda sidorna så kommer det ju synas att du sökt via både advisa och lendo. Och kollar dem då manuellt så det ju inte omöjligt att dem tror att du ta på dig 150.000 hos dem och väljer ngt annat erbjudande på 150 på sida 2 som säkert kan vara grund till manuellt avslag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp